روش و مراحل بازیافت ضایعات برنج

روش و مراحل بازیافت ضایعات برنج

روش بازیافت ضایعات برنج

طبق گزارش ضایعاتچی آهن، 90 درصد فلزات برنج بازیافت می شوند زیرا برنج خاصیت مغناطیسی کمی دارد و به راحتی از فلزاتی که معمولا با آنها مخلوط می شوند جدا می شود. این روش بازیافت ضایعات برنج است برای مطالعه روش بازیافت برنج ضایعات به ادامه مطلب مراجعه کنید.

مراحل بازیافت ضایعات برنج

برای آشنایی با روش و مراحل بازیافت ضایعات برنج ابتدا باید بازیافت این گونه فلزات باید مراحلی را طی نمایند. که مراحل بازیافت ضایعات برنج عبارتند از:

مراحل بازیافت ضایعات برنج

گردآوری ضایعات فلز برنج

اغلب در گردآوری ضایعات فلز برنج از منابع مختلفی مانند ضایعات برای محصولات خانگی،ضایعات صنعتی و ضایعات فلزی تهیه می شود. این ضایعات ها به انبارهای بزرگ منتقل شده و پس از خرید نگهداری می شوند.

طبقه بندی و جدا کردن قطعات فلزی

در این مرحله به صورت دستی و مکانیکی اجزا طبقه بندی و جدا کردن قطعات فلزی مختلف تمیز و جدا می شوند. البته سنسورها و آهنرباها نیز نقش اساسی در پاکسازی فلزات و تسریع این فرآیند دارند.

خردایش و پردازش

در این مرحله از بازیافت ضایعات برنج ، این ضایعات خرد و جدا می شود تا فرآیند ذوب ضایعات آسانتر و سریعتر شود.

در فرآیند خردایش و پردازش و خرید برنج ضایعات و جمع آوری فلزات به دلیل ارزش بالای ضایعات با سایر مواد متفاوت است. همچنین به جای ارسال به محل دفن زباله در زباله فروخته می شود.

بزرگترین منابع فلزی ضایعات وسایل نقلیه زباله هستند. منابع دیگر عبارتند از سازه های فولادی بزرگ، راه آهن، کشتی ها، تجهیزات کشاورزی و البته خانه های ضایعات همچنین ضایعات تولید شده در طول تولید محصول جدید نیمی از عرضه ضایعات آهن را تشکیل می دهد.

ذوب فلز در بازیافت ضایعات

برای ذوب فلز در بازیافت ضایعات هر فلز ضایعات کوره های خاصی در نظر گرفته می شود که نسبت به فلزات دارای درجات دمایی متفاوتی می باشند، بنابراین فلز برنج دارای کوره ذوب مخصوصی می باشد که پس از فرآوری و خرد شدن در این کوره های ذوب و شکل دهی به آن منتقل می شود.

تصفیه

یکی دیگر از مراحل بازیافت ضایعات برنجی خالص سازی (تصفیه) آن است که توسط الکترولیز یا برقکافت انجام می گیرد.

خنک سازی و حمل فلز

پس از تصفیه فلز، مرحله خنک سازی و حمل فلز به شکلی است که آن را به شکل میله در می آورند و در اختیار کارخانه ها و تولیدکنندگان مختلف قرار می دهند تا در فرآیند بازیافت برنج ضایعات مورد استفاده قرار گیرد و زمانی که دیگر قابل استفاده نیستند، تکثیر شوند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.