بازیافت ضایعات میلگرد

بازیافت ضایعات میلگرد

بازیافت ضایعات میلگرد

بازیافت ضایعات میلگرد  می‌تواند به شما در جبران هزینه‌ها یا تأمین بودجه برای خرید مواد اولیه برای پروژه بعدی کمک کند. به گزارش ضایعاتچی آهن معمولا برای بازیافت این محصول مراحل زیر دنبال می‌شود:

  1. جمع آوری ضایعات میلگرد
  2. بررسی و کنترل میلگردها
  3. پردازش میلگردها
  4. تصفیه میلگرد
  5. شکل‌دهی محصولات

1. جمع آوری ضایعات میلگرد

جمع آوری ضایعات میلگرد در مراحل اولیه، لازم است ضایعات میلگرد را از سازه و یا حتی کارخانه‌های مختلف جمع آوری کنید. دقت داشته باشید که ضایعاتی را جمع آوری کنید که از نظر سایز و ابعاد، برای کاربردی که مدنظرتان است، مناسب باشد.

ضایعاتچی آهن بهترین خریدار ضایعات در تهران

2. بررسی و کنترل میلگردها

بررسی و کنترل میگلرد در وهله دوم بازیافت میلگرد،  لازم است که اطمینان داشته باشید که میلگردها عاری از زنگ‌دهی و شکستگی هستند. در برخی از موراد، ممکن است بتن به سطح میلگرد چسبیده باشد؛ در چنین شرایطی ابتدا بتن را از سطح آن جدا کنید و مطمئن شویید که طول میلگرد مورد نیاز قابل استفاده باشد. حتی در برخی از مراکز بزرگ بازیافتی آهن، از آهن‌رباهایی استفاده می‌شود که می‌توانند تشخیص دهند کدام میلگردها زنگ‌زده و شکسته هستند.

3. پردازش میلگردها

پردازش میلگرد در مرحله سوم، بازیافت میلگرد،  باید بر روی میلگردهایی که طول زیادی دارند، پردازش انجام شود. با اعمال تغییراتی مانند برش میلگرد می‌توان از این محصولات، استفاده مجدد داشت.

4. تصفیه میلگرد

تصفیه میلگرد در  این مرحله، اگر ضایعات، ناخالصی‌هایی داشته باشند، لازم است پس از ذوب آن‌ها را تصفیه کنند. این مرحله اهمیت بسیار زیادی نسبت به سایر مراحل گفته شده دارد؛ چرا که باعث افزایش کیفیت محصول موردنظر می‌شود.

5. شکل‌دهی محصولات

شکل دهی محصولات در مرحله آخر بازیافت میلگرد،  فلزات پس از اینکه تصفیه شدند، سرد و جامد می‌شوند و به اشکال مختلفی مانند میلگرد، میله و… تبدیل خواهند شد. بعد از آن، شما می‌توانید از میلگرد بازیافت شده برای مصارف ساختمانی و صنعتی استفاده کنید.

کاربرد بازیافتی میلگرد

کاربرد بازیافتی میلگرد: یکی از راه‌های استفاده مجدد از میلگرد، ساخت میزهای فلزی است؛ به جای استفاده از میلگردهای اصلی برای ساخت میزهای فلزی، می‌توانید از میلگرد بازیافت شده استفاده کنید.

میلگرد بازیافت شده در کاربردهای تزئینی هم قابل استفاده است. در برخی از موارد هم ضایعات میلگرد را در یک کوره ذوب می‌کنند و فلزات مختلف به آن اضافه می‌کنند تا بتوان از آن آلیاژهای مختلف به دست آورد؛ این کار کمک می‌کند که در هزینه‌های تولید صرفه‌جویی شود.

از میلگردهای بازیافتی حتی برای مجسمه‌سازی هم استفاده می‌کنند.

مزایای استفاده از میلگردهای بازیافتی

مزایای استفاده از میلگردهای بازیافتی عبارتند از:

  • صرفه جویی در ۹۰٪ از مواد خام
  • کاهش ۴۰ درصدی مصرف آب
  • صرفه جویی در مصرف انرژی بالای ۷۰ درصد
  • کاهش آلودگی هوا

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.