آشنایی با لوله های مسی

آشنایی با لوله های مسی

لوله های مسی

لوله های مسی یکی از پرکاربرد ترین لوله هایی هستند که میتوان در بخش های مختلف ساختمان  از این لوله ها استفاده کرد  این لوله ها، دارای ویژگی های منحصر به فرد هستند و همچنین تنوع بسیاری دارند

لوله های مسی و انواع آن

لوله های مسی و انواع آن اگر بخواهیم لوله های مسی را تقسیم بندی کنیم به ۴ دسته میتوان تقسیم کرد که شامل لوله های زیر می باشد :

نوع اول لوله مسی نوع k

نوع دوم لوله نوع L

نوع سوم لوله نوع M

نوع چهارم لوله نوع DWV

نوع اول لوله مسی (K)

نوع اول لوله مسی k :لوله مسی نوع k در ساختمان سازی برای توزیع آب و تهویه هوا استفاده میشود ضخامت این نوع از لوله مسی K بیشتر از سایر لوله هست  و همچنین این نوع لوله خودش به دو نوع تقسیم میشود :نرم و سخت

از این لوله میتوان در خطوط اصلی آب و تاسیسات زیرزمینی هم استفاده کرد و گزینه مناسبی است زیرا دارای ضخامت بالا است و این ضخامت باعث میشود  فشار ایجاد شده توسط خاک بهتر کنترل شود.

نوع دوم لوله مسی (L)

نوع دوم لوله مسی L : لوله مسی Lرایج ترین  نوع از لوله های مسی است که البته نسبت به لوله های دیگر کاربرد بسیاری هم دارد. این نوع از لوله مسی، نازک تر از لوله های  K هستند . این لوله ها برای  ترمیم و یا جایگزینی لوله های قدیمی آب میشوند که انعطاف پذیری اولویت باشد استفاده میشود چون لوله L مسی  مانعطاف‌ پذیر بیشتری دارد اما جایگزین مناسبی برای مکان های که درست در معرض نور آفتاب هستند نیست و باید از لوله های دیگری استفاده کرد .

نوع سوم لوله مسی (M)

نوع سوم لوله مسی m این لوله یکی از ارزان قیمت ترین لوله ها نسبت به باقی لوله ها است دلیل آن این است که دارای نازک ترین دیواره و ضخامت است .کاربرد این لوله در ( لوله کشی آب منازل و تهویه به کار برده می شود)

نوع چهارم لوله مسی (DWV)

نوع چهارم لوله مسی DWV هنگامی که انتقال آب با فشار کم مد نظر باشد لوله مسی DWV گزینه مناسبی است. البته در زمان قدیم برای زهکشی خانه های قدیمی از این لوله استفاده می شد که امروزه دیگر لوله های  پی وی سی و یا ای بی اس را به دلیل مقاومت بیشتر و سختی بالا جایگزین این نوع از لوله ها کرده اند

کاربرد لوله های مسی‌ چیست؟

کاربرد لوله های مسی چیست ؟ لوله های مسی کاربرد بسیاری دارند و همانطور که خوانده اید متوجه خواهید شد که ما چند نمونه از این کاربرد را برای شما در توضیحات بالا مثال اورده ایم  اما مهم ترین کاربرد لوله های مسی را میتوان به شرح زیر توضیح داد :

اولین کاربرد این لوله ها این است که خاصیت ضد باکتری دارند پس یکی از مناسب ترین گزینه ها برای استفاده در سیستم لوله کشی آب آشامیدنی است. یکی دیگر از کاربرد و ویژگی آن این است که به دلیلِ عملکرد حرارتی مطلوب مس نسبت به آلومینیوم،  نسبت به خوردگی مقاوم است و سیستم های سرمایشی، گرمایشی و تهویه هوا نیز به  کار می رود.  همچنین از این لوله ها در بیمارستان ها برایانتقال گاز اکسیژن و همچنین ایجاد سیستم خلأ استفاده میشود.

علاوه بر این از  لوله های مسی در‌وسایل های آتش نشانی کاربرد دارد ودر سیستم اطفاء حریق استفاده میشود به این دلیل از این لوله ها استفاده میشود چون در برابر زنگ زدگی مقاوم هستند و استحکام بالای دارد به این ترتیب اگر آب برای مدت ها درون آن راکد بماند باز هم رنگ نمی دهد.

لوله های مسی‌بیشتر مزایا دارند تا معایب و طرفداران بسیاری هم دارند و همچنین و صنعت های مختلف از این لوله ها استفاده میشود و تنوع بسیاری هم نسبت به لوله های دیگر دارد و میتوان در اندازه و قطر های مختلف استفاده کرد

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.