اهمیت بازیافت نخاله های ساختمانی

اهمیت بازیافت نخاله های ساختمانی

نخاله ساختمانی

نخاله های ساختمانی به طور کلی ساختمان سازي یک صنعتی است که در سراسر دنیا به طور میانگین، چهل درصد از کل مواد خام و دوازده درصد از مصرف آب را به خود اختصاص می دهد و مصرف بسیاری از انی مواد میکند این صنعت از  انرژی هم بسیاری استفاده میکند . یکی از پرکاربرد ترین مصالح ساختمانی چوب است که  در این صنعت شناخته می شود. با بازیافت میتوان از هدر رفتن مصالح ساختمانی جلوگیری کرد و از محیط زیست محافظت کرد.
نمیتوام به صورت دقیق بیان کرد که چه میزان نخاله ساختمانی سالیان تولید میشود و یک امر نشدنی و دشوار محسوب میشود . اما بر اساس تحقیقا و  گزارشات مشخص است که ضایعات، بین سیزده تا بیست و نه درصد و برخی از تحقیقات هم میگویند بیست و سه تا سی و سه درصد هستند.

بازیافت نخاله های ساختمانی

بازیافت نخاله های ساختمانی شامل انواع ضایعات هستند برای مثال : شامل مصالح ساختمانی مانند سنگ، گچ، سیمان، آجر

و ضایعات آهنی شامل  میلگرد، تیرآهن و … هستند این نخاله هاحجم زیادی را اشغال می کنند و به عنوان یک مشکلی شهری به وجود امده است که به  یک معضل بزرگ تلقی شده است اما  امروزه میتوان با بازیافت نخاله های ساختمانی این معضل را حل کرد و میتوان این مشکل را به یک فرصت در کشور تبدیل کرده.

نخاله های ساختمانی و انواع آن

نخاله های ساختمانی و انواع آن زباله های ساختمانی شامل انواع مختلفی هستند و میتوان به دسته های گوناگونی تقسیم کرد و طبف متنوعی را شامل میشود این ضایعات را میتوان به این صورت تقسیم کرد:

1 ضایعات آهنی 2 ضایعات غیر آهنی 3گچ 4آجر5 کاشی 6 قیر 7 و انواع پلاستیک و چوب و بلوک های سیمانی هستند که شامل اینگونه از ضایعات هستند

کدام مصالح ساختمانی بیشترین نخاله را شامل میشود؟

کدام مصالح بیشترین نخاله را شامل میشود ؟میتوان به سنگ، آجر، بتن، آسفالت، خاک و بلوک اشاره کرد که بیشترین نخاله های ساختمانی هستند که به چشم میخورند اگر بخواهیم در دصد آن را بگویم میتوان بین چهل درصد تا پنجاه درصد باشد که مربوط به این نخاله های ساختمانی است دومین نخاله ای که بیشتر به چشم میخورد ضایعات چوبی است که بعد از ضایعات سنگ و….  بیست در صد زباله و نخاله های ساختمانی را شامل‌ میشود

اهمیت بازیافت نخاله های ساختمانی

اهمیت بازیافت نخاله های ساختمانی نخاله های ساختمانی به فضای زیادی برای دفن نیاز دارد و هزینه زیادی را هم شامل میشود این هزینه برای حمل و نقل دور نمودن از محل اولیه هستند. قیمت مصالح ساختمانی روز به روز در حال افزایش است اما میتوان با کمک از بازیافت نخاله های ساختمانی این مشکل را تا حدی حل کرد و مجدد از ضایعات مذکور استفاده کرد.

با بازیافت نخاله های ساختمانی میتوان در مصرف انرژی آب و هم در مصالح ساختمانی میتوان صرفه جویی کرد و این نکته بسیار مهمی برای صرفه جویی محسوب میشود و بسیاری از کشور هابه این موضوع پی برده اند و  توجه ویژه ای به بازیافت این ضایعات دارند. از نخاله های ساختمانی میتوان برای بتن سازی استفاده کرد
و همچنین میتوان در طراحی پارک ها، راه سازی و زیرسازی آنها به کار برده شوند.

نحوه بازیافت نخاله های ساختمانی در کشور های دیگر

نحوه بازیافت نخاله های ساختمان در کشور های دیگر در کشور های مختلف برای بازیافت نخاله ها قوانینی وضع شده است و به این بازیافت بسیار اهمیت میدهند.

 کشور آلمان، بالغ بر چهارصد شرکت در زمینه بازیافت نخاله های ساختمانی فعال است  و نزدیک به نود درصد ضایعات را بازیافت را بر عهده دارند.
در انگلستان، فضای کافی برای انبار کردن این ضایعات وجود ندارد پس به بازیافت اهمیت بسیاری میدهند که نتایج مطلوبی را هم به دنبال داشته  است اما در مورد ایران، آمار دقیق از میزان بازیافت نخاله های ساختمانی وجود ندارد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.